Budapest, 2018. január

English below

Az idei év nálunk 2018 január 13-án kezdődött. Hagyományunkká vált, hogy egy teljes szombati napot felölelő START-alkalom keretei között találkozunk először az új évben. Idén sem történt másképp, 2017. tanulságait átbeszélve megkezdtük 2018. szervezését. Kötetlen, családias hangvételű kiscsoport beszélgetésekben tekintettünk rá alapítványunkra a múlt-jelen-jövő sémáját felhasználva. Eme, ráhangolódásnak is tekinthető ötletelést az erőforrásainkról szóló “brainstorming” szekció követte: csapatunk kettévált pénzügyi és HR tervező csoportra. A különmunka a konklúziók összevetésével és a “hogyantovább”-ról való eszmecserével folytatódott. Felemelő volt megtapasztalni, hogy kockázatelemző és szociális munkás, óvodapedagógus és jogász, informatikus és pszichodráma szakember egymásra odafigyelve, kulturáltan, a közös célt szem előtt tartva tudott párbeszédet folytatni a témában! Megfogalmazódott az önkéntes csapat létszámnövelésének, pénzügyi forrásaink kibővítésének igénye, mely kérdésekben való döntés a vezetőségre vár.Köszönjük önkénteseinknek a START-ra szánt időt, kreatív ötleteiket, építő jelenlétüket!Még sok ilyen évkezdést, VONESZO!

We started our New Year with our regularly held Start Program on the 13th of January, 2018. It has become a tradition at Voneszo Foundation to start every year with a Start Program which reflects on the pervious year’s achievements and prepares us for the year ahead. We spent a lovely day together, discussing and planning first in small groups only to later re-assemble and brainstorm over HR and Finance topics. Following our topic related small group consultations, we finished our day with addressing propositions regarding the upcoming year. During these conversations we proposed to raise the number of our volunteers and debated the ways we will be able to support further programes and reconsidered some of our financial alternatives. It had been amazing to experience a day spent in such an outstanding company and taking part in excellent conversations led by a versitle group which constituted of a lawyer, a risk-manager, a kindergarden teacher, an IT expert, two social workers and a psychodrama trainer along with our beloved volunteers! We would like to thank all of you taking part in our Start Program, your creative ideas, openness and support is much appriciated!

Best whishes for all of you for this year and see you on the next Start Program!